Suomalaisbrändiltä ollaan nähty aiemmin vaatemallistoa muun muassa McDonald’sin kanssa.
Muotialan suomalaistähden Jimi Vainin VAIN-brändi on suunnitellut jääkiekkovarusteiden valmistajajätti Bauerille virtuaalisen kapselimalliston, johon kuuluvat Vainin suunnittelemat Bauerin hanskat, maila ja luistimet. Kaikista on tuotettu myös fyysiset prototyypit.
VAIN on taiteilijan ja luovan johtajan Jimi Vainin ja toimitusjohtaja Roope Reinolan perustama vaatemerkki, joka on lyhyen olemassaolonsa aikana kerännyt lojaalin seuraajakunnan erilaisten viraaliksi nousseiden projektien kautta, kuten muun muassa kansainvälisen pikaruokaketju McDonald’sin sekä urheilupelibrändi EA Sportsin FIFA 21 -pelin vaatemallistojen yhteydessä.
Suomalaislähtöisen VAIN-brändin perustajille digitaalinen muoti on ollut aina tärkeää, jonka takia yhteistyö brändien väliltä tuntui luonnolliselta.
– Virtuaalinen muoti on ollut meille aina läsnä: olemme kustomoineet videopelien hahmoja ja keränneet virtuaalisia hyödykkeitä peleissä lapsuudesta asti. Nyt kun meidän tekemisemme ympärille on rakentunut laajeneva globaali yhteisö, tuntuu luontevalta olla läsnä myös yhteisömme virtuaalisessa estetiikassa. Näemme virtuaalisessa muodissa paljon potentiaalia yhteisöllemme ja meidän brändistämme kiinnostuneille. Yhteistyö EA SPORTSin ja Bauerin kanssa tuntuu luonnolliselta, sillä pidämme ajatuksesta, että suunnittelemamme virtuaalinen sisältö pääsee oikeasti kuluttajien käyttöön digitaalisessa maailmassa, kertoo VAINin perustajajäsen ja toimitusjohtaja Roope Reinola.
Yhteistyö brändien välillä vahvistaa jääkiekkomaailman monimuotoisuutta.
– Jääkiekkovälineteollisuuden johtajana ja innovaattorina olemme todella ylpeitä saadessamme tehdä yhteistyötä VAINin sekä EA SPORTSin kanssa ja olla vahvasti osa digitaalista jääkiekkomaailmaa. Räätälöimällä pelihahmoaan pelaaja voi tuoda esiin omaa persoonallisuuttaan ja näyttää, mitä jääkiekko hänelle merkitsee. Tähän itseilmaisuun tiivistyy hyvin se, mitä kaikkea jääkiekko edustaa monimuotoisuuden, tasa-arvon ja osallisuuden näkökulmasta, sanoo Bauer Hockeyn Territory Marketing Manager Jukka Pekkola.
EA Sportsin NHL 23 -peli sekä pelihahmojen kustomointi on mahdollinen PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X ja S sekä Xbox One -konsoleilla.
– VAIN tuo jääkiekkoilun maailmaan uudenlaista tyyliä. On hienoa tarjota EA SPORTS NHL -pelisarjan ystäville mahdollisuus kustomoida EASHL-pelihahmoaan uusilla VAIN x BAUER x EA SPORTS -varusteilla, sanoo EA Sportsin Senior International Marketing Manager Jason Nikkinen.
Alta voit tarkistaa koko virtuaalisen kapselimalliston, joka lisätään EA Sportsin julkaisemaan NHL 23 -peliin tänään 29. maaliskuuta klo 20.