Spotify suunnittelee uutta Music Pro -tilausta, joka toisi käyttäjille korkeamman äänenlaadun, remixausominaisuuksia ja etuja konserttilippujen hankintaan.
Spotify aikoo tuoda markkinoille uuden Music Pro -tilauksen, joka maksaisi noin 6 dollaria nykyisen tilauksen päälle. Sen avulla käyttäjät saisivat paremman äänenlaadun, remixausominaisuuksia ja etuja konserttilippujen hankintaan.
Lue myös: Näin saat Spotifysta enemmän irti – viisi tehokasta vinkkiä
Milloin se tulee?
Spotify haluaa julkaista Music Pro -tilauksen vielä tämän vuoden aikana, mutta tarkkaa päivää ei ole sovittu. Yritys neuvottelee vielä suurten levy-yhtiöiden kanssa, jotta se saisi oikeudet kaikkiin uusiin ominaisuuksiin. Hinta voi myös vaihdella maittain – kehittyvillä markkinoilla se olisi halvempi.
Uusi tapa ostaa konserttiliput
Music Pro -tilauksen kautta käyttäjät voisivat saada ennakkomyynnistä ja paremmista paikoista etuja, mutta myös Spotifyn laajempi panostus konserttilippuihin näkyy. Yhtiö on hiljattain aloittanut yhteistyön Eventixin kanssa, minkä ansiosta tapahtumanjärjestäjät voivat listata keikkojaan suoraan Spotifyssa. Tämä tarkoittaa, että artistisivuilta ja kappaleiden alta voi löytää keikkaliput, jotka voi ostaa Eventixin kautta yhdellä klikkauksella.
Eventixin toimitusjohtaja Joost Aanen kommentoi yhteistyötä:
– Tämä kumppanuus on askel kohti sitä, että artistit ja yleisöt löytävät toisensa helpommin. Tapahtumien mainostaminen suoraan siellä, missä fanit jo kuuntelevat musiikkia, on tehokas tapa lisätä keikkojen näkyvyyttä.
Miksi tämä tehdään?
Spotify on pitkään tarjonnut saman hinnan kaikille käyttäjille, mutta nyt se haluaa testata uusia tapoja ansaita rahaa. Ajatuksena on, että musiikin suurkuluttajat ovat valmiita maksamaan lisäominaisuuksista. Samalla yritys on jo nostanut tilaushintoja ja lisännyt äänikirjapalvelun osaksi tarjontaansa.
Kilpailu kiristyy
Muut suoratoistopalvelut, kuten Apple Music ja Amazon Music Unlimited, tarjoavat jo korkeamman äänenlaadun. Myös Tidal ja SoundCloud antavat käyttäjille mahdollisuuden muokata kappaleita.
Spotify on kuitenkin edelleen markkinoiden suurin äänipalvelu, jolla on 675 miljoonaa käyttäjää ja yli 250 miljoonaa maksavaa asiakasta. Music Pro -tilausta aiotaan kehittää ajan myötä ja lisätä uusia ominaisuuksia vaiheittain.
Palvelun lopullinen sisältö ja julkaisupäivä selviävät myöhemmin, mutta suunnitelmissa on antaa faneille enemmän tapoja nauttia musiikista – ja samalla helpottaa konserttilippujen hankintaa.
Lue lisää päivän ajankohtaisimmista musiikkiuutisista ja pysy ajan tasalla!
Näytä tämä julkaisu Instagramissa