Spotify Partner Program lanseerattiin – podcastien tekijöille uusia tuloja

Podcast-kuuntelutarvikkeet. Spotify Partner Program lanseerattiin!
Spotify on lanseerannut Spotify Partner Program -ohjelman, joka auttaa podcast-tekijöitä ansaitsemaan tuloja.
Pexels

Spotify on lanseerannut Spotify Partner Program -ohjelman, joka tarjoaa podcasteja tuottaville tekijöille uusia tuloja ja parannetun videokokemuksen käyttäjille.

Spotify on virallisesti lanseerannut Spotify Partner Program -ohjelman, joka tarjoaa podcasteja tuottaville tekijöille uusia keinoja ansaita tuloja. Ohjelma on nyt saatavilla Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Kanadassa ja Australiassa, mutta Suomessa ohjelmaa ei ole vielä julkaistu.

Lue myös: Pornografista sisältöä Spotifyssa – hakutulosten skandaali puhuttaa

Monipuolisia tulovirtoja ja parempi käyttäjäkokemus

Spotify Partner Program tarjoaa tekijöille mahdollisuuden hyödyntää useita tulovirtoja, kuten Spotify Premium -käyttäjien katselupohjaisia korvauksia ja mainostuloja Spotify Free -palvelussa sekä muilla podcast-alustoilla. Premium-käyttäjille tarjotaan mainokseton kokemus, sillä dynaamiset mainokset eivät keskeytä videoita.

Ohjelman tavoitteena on tarjota tekijöille enemmän joustavuutta ja kontrollia sisältönsä kaupallistamiseen. Samalla Spotify panostaa parempaan käyttäjäkokemukseen ja laajempaan videopodcastien valikoimaan. Tämä auttaa tekijöitä navigoimaan alan muutoksissa ja pitämään tulovirrat vakaana.

Tekijöiden kokemuksia

Spotify Partner Program on herättänyt laajaa kiinnostusta tekijöiden keskuudessa. Ohjelma julkistettiin marraskuussa Now Playing -tapahtumassa, ja jo yli 65 % kelpuutetuista ohjelmista ja verkostoista on liittynyt mukaan.

– On mahtavaa tehdä yhteistyötä Spotifyn kanssa, kun he rakentavat ilmiömäistä podcast-kokemusta käyttäjilleen. Videotoimintojen lisääminen auttaa meitä sitouttamaan yleisöämme entistä paremmin vuonna 2025, Smart Money Happy Hour -podcastin tekijät kommentoivat.

– Olen innoissani voidessani olla yksi Spotifyn Partner Program -ohjelman ensimmäisistä osallistujista. Pitkän muodon videoiden tuomat mahdollisuudet avaavat uusia ovia ja palvelevat uskollista yleisöäni entistä paremmin. Spotify on jälleen kerran innovoinnin kärjessä, The Paranormal Podcastin juontaja Jim Harold kertoi.

– Uusi Partner Program antaa meille mahdollisuuden ansaita podcasteistamme ilman, että se häiritsee kuuntelijoiden kokemusta, mikä on meille äärimmäisen tärkeää, The Makeshift Podcastin Zach Misischia lisäsi.

Tulevaisuuden mahdollisuuksia

Spotify jatkaa videon suosion kasvun tukemista investoimalla katselukokemuksen parantamiseen. Uutena ominaisuutena tuodut podcast-leikkeet auttavat käyttäjiä löytämään uusia ohjelmia. Marraskuussa valituilla markkinoilla lanseeratut leikkeet ovat osoittautuneet 33 % tehokkaammiksi kuin perinteiset esikatselut uusien kuulijoiden houkuttelemisessa.

Vaikka Spotify Partner Program ei ole vielä saatavilla Suomessa, ohjelma tarjoaa uudenlaisen mahdollisuuden tekijöille rakentaa kestävämpää liiketoimintaa ja tavoittaa laajemman yleisön tulevaisuudessa.

Lue lisää päivän ajankohtaisimmista musiikkiuutisista ja pysy ajan tasalla!

Lähde: Spotify