Monsp Livellä on taustallaan Warner Musicin tuki.
Toukokuun lopussa Warner Musicin Finlandin ostama Monsp Records laajentaa livekentälle uuden sukupolven ohjelmatoimiston Monsp Liven muodossa. Suomen arvostetuimpiin indie-lafkoihin lukeutuneen Monspin arvopohja ja genre näkyvät uuden livetoimiston ideologiassa.
Monsp Live keskittyy nuoriin ja kiinnostaviin urbaanin musiikin artisteihin, ja tällä hetkellä sen edustuksessa ovat costee, Artem, Käärijä, Ahti ja Figaro. Toimistoa vetää myynnin, konseptoinnin ja brändäämisen parissa työskennellyt Santtu Ronkainen, joka tuntee kotimaisen musiikkialan sekä sen taustavaikuttajia pitkältä ajalta.
– Monsp Liven tavoite on luoda uusia standardeja koko keikkamyynti- ja live-alalle. Haluan nostaa rimaa, mennä mukavuusalueen ulkopuolelle ja kokeilla uutta. Monsp Live on urbaanin musiikin toimisto, jonka tekee ainutlaatuiseksi se, että taustalla on ison musiikkiyhtiön ja sen eri osastojen tuki, Ronkainen sanoo tiedotteessa.
Monsp Live ei ole ensimmäinen kerta, kun Monsp Records on laajentanut livepuolelle. Keväällä 2009 yritys perusti yhdessä Yellowmic Oy:n kanssa Ramin Välitys Oy:n, joka keskittyi ensisijaisesti levy-yhtiöiden omien artistien keikkamyyntiin. Vuonna 2017 Ramin Välitys ja sen alla toiminut merchandise-myyntiin keskittynyt Katin Tavara yhdistyivät ohjelmatoimisto All Day Agencyn kanssa.
Myös Monspin liiketoiminnan ostaneella Warner Musicilla on ollut jalka livekentällä jo entuudestaan oman Warner Music Live -ohjelmatoimistonsa kautta. Alun perin Popgram Finland Oy:nä tunnettu ohjelmatoimisto siirtyi syksyllä 2007 Warnerille, joka muutti sen nimen toukokuussa 2010 Warner Music Liveksi.